Από το νέο έτος σύμφωνα με πληροφορίες θα καταθέσει το Υπουργείο Υποδομών τον ολοκληρωμένο φάκελο στην Κομισιόν για την χρηματοδότηση του έργου Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα.
Ένα έργο που η χάραξή του αποτελεί «πονοκέφαλο» για το Υπουργείο, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα να δείχνουν ως την πιο οικονομική λύση που θα αγγίξει τα 700 εκ. ευρώ, αυτή μέσω του Καϊάφα.
Ο προϋπολογισμός του έργου απορρέει από την τελική του χάραξη και είναι καθοριστικής σημασίας για την έγκρισή του σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Η μια πρόταση που εξετάζεται, είναι η ανατολική χάραξη, της υφιστάμενης Εθνικής Οδού Πύργου-Κυπαρισσίας στο ύψος του Κ. Σαμικού με διάνοιξη σήραγγας δια μέσου του ορεινού όγκου Λαπίθα στην περιοχή Καϊάφα και στη συνέχεια με παράκαμψη ανατολικά της πόλης της Ζαχάρως. Αυτή η λύση αγγίζει, ίσως και ξεπερνά το 1 εκ. ευρώ γεγονός που «γεννά» προβληματισμούς στο επιτελείο του Υπουργείου, καθώς όπως έχει τονιστεί η Ευρωπαϊκή Ένωση θα κληθεί να εξετάσει το δίπολο κόστους-οφέλους για το έργο. Επιπλέον, δημιουργεί επιπρόσθετη δυσκολία γιατί το τούνελ θα είναι πέριξ της λίμνης Καϊάφα και ακόμη δεν είναι γνωστό αν θα βρεθούν υδροφόροι ορίζοντες που συνδέονται με την λίμνη.
Σύμφωνα λοιπόν με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες η ηγεσία του Υπουργείου εξετάζει σοβαρά και την δυτική χάραξη, δηλαδή στον υφιστάμενο δρόμο που διασχίζει την περιοχή του Καϊάφα με ήπιες βελτιώσεις, όπως την διαπλάτυνση του δρόμου, με ειδικές τεχνικές κατασκευής που θα υποστηρίζει τις απαιτήσεις της συγκεκριμένης περιοχής.
Σε κάθε περίπτωση, η τελική επιλογή του Υπουργείου θα πρέπει να είναι αποδεκτή από το ΣτΕ -καθώς είχαν συμπεριληφθεί οι ενστάσεις στην παλιά χάραξη με αποτέλεσμα την ακύρωση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Προϋπόθεση λοιπόν για την υλοποίηση του τμήματος του έργου για το οποίο ακυρώθηκαν οι Περιβαλλοντικοί Όροι από το ΣτΕ, είναι η εκ νέου περιβαλλοντική αδειοδότηση της τεχνικής λύσης που θα επιλεγεί. Λύση που θα πρέπει να είναι αποδεκτή από το ΣτΕ και που θα μπορεί να εγκριθεί από τις Ευρωπαϊκές Επιτροπές για την υλοποίηση του έργου με τον ίδιο μηχανισμό όπως υλοποιήθηκε η Πατρών- Πύργου.
Η χάραξη θα αποφασιστεί άμεσα και παράλληλα θα ετοιμαστεί ο φάκελος που θα υποβληθεί στις επιτροπές για την διερεύνηση, τις τελικές εγκρίσεις ή τροποποιήσεις.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, ο δρόμος χωρίζεται σε δύο τμήματα: Πύργος-Αλφειός μήκους 13 χλμ όπου θα γίνει σε νέα χάραξη δρόμου και θα μειώσει την απόσταση από την Αρχαία Ολυμπία, και Αλφειός-Καλό Νερό-Τσακώνα, μήκους 76,2χλμ.
ΠΗΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ: http://ilialive.gr
